elfte i fjärde tvåtusenelva.

Har hunnit med en massa nu på förmiddagen - städat hela huset, bytit alla sängkläder, tvättat massa massa massa och lagt till en massa bra musik på min spotify. Nu har jag precis njutit av en dusch och sitter o funderar på vad jag ska göra här näst? Regnet öser ner just nu (kommer och går) så känns ingen idé och ta sig ut, dessutom finns det inget direkt och se här runt i kring i Kangoroo Point tycker jag. Har totalt glömt och ätit lunch, så kanske ska ordna mig ngn smörgås att äta? Annars väntar jag på lite mer info ifrån Ebba och tjejerna i Sydney och Flisan o gänget i Cairns så att jag kan bestämma när jag ska lämna Brisbane. Måste ju ev boka en flyg och jag måste beställa linser, så det hade ju varit skönt och göra det nu när man har en fast adress o skicka dom till. Behöver även skicka ett paket med kläder o sånt till Work & Travel kontoret elr direkt hem till Sverige så att min väska blir lite lättare nu när jag ska fara omkring - har en känsla av att den inte kommer vara lättare när jag väl ska hem, även om jag packar ur endel nu :) Har funderat lite över min bränna, som för övrigt börjar försvinna, eftersom vintern är på ingång i Australien och jag inte bara kommer hålla till runt Cairns och Darwin (där det är varmt året om) innan jag åker hem får bara ta och inse att jag förmodligen inte kommer vara speciellt brun när jag kommer hem :(



Jag var med om ett "moment" igår som fick mig att inse vad jag älskar med Australien! När jag skulle åka "hem" ifrån Byron igår så blev jag upphämtat av ett par kompisar till Anna-Klara för att få skjuts hem till dom där alla väntade. Dom bodde ca en halvtimmas biltur ifrån Byron och vi körde förbi sådana underbara ängar och kullar som var helt obeskrivligt vackra. Jag måste försöka åka den vägen igen innan jag åker hem, för det var helt underbart! Önskar jag hade tagit bilder! När vi sedan började åka tillbaka till Brisbane så stannade vi längs vägen och köpte mini bananer som kostade 2 dollar/kg. Dom smakade inte alls som hemma, super duper goda! Älskar att dom har mycket organiskt här och att man bara kan stanna sådär och köpa alla möjliga frukter och grönsaker! Det fick mig och inse att jag definitivt ska åka tillbaka hit en dag, när jag sparat ihop nya pengar och bara kan njuta av dom här godsakerna, jogga en tur längs stranden, lära mig surfa och ta en yoga lektion vid soluppgången!


Bilder ifrån:
http://www.jonnohowell.com/
http://oraclefox.blogspot.com/


Återkommer!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: