roadtrip byron bay - cairns part six

Oh my, det var en stund sen jag skrev! Fy mig! Men när man har så kul som jag har haft/har det så tar man sig inte tid för en massa internet stunder, räcker med att kolla facebook genom mobilen då och då! Så vad har ni missat? Oj oj oj - skydiving, en massa massa fest, solande och tyvärr en del farväl!
Vi drog alltså vidare ifrån Airlie Beach på torsdagen den 12/5 och bestämde oss för att dra direkt upp till Cairns och skita i Magnetic Island då vi inte skulle hinna med dykcert. innan Ebba skulle flyga ner till Sydney igen. Så vi bilade uppåt, stannade till i Townsville för att äta lite men fick yra runt där en stund då vi inte hittade ngt som var öppet o staden var hel tom på människor! Väldigt skum stad, konstiga människor och en konstig stad. Vi hittade till slut ett mexikanskt ställe som vi åt på - där vi säkert hade 10 olika personer som kom fram vid olika tillfällen och fråga om vi ville ha mer dricka, om maten var god, om vi var klara (trots att vi fortfarande satt och åt) och som putsade saltkaren för att ha ngt att göra. Överbemannad restaurang med för lite kunder helt enkelt! Vi åkte vidare och såg skylten in mot Mission Beach och bestämde oss för att åka dit dagen efter så vi parkerade oss på en rastplats i närheten. Oh fy vilken hemsk natt det blev - det var SVINKALLT! Jag frös hela natten och satt uppe i säkert 3-4 timmar och försökte värma mig och väntade på att solen skulle gå upp men somnade till slut utav utmattning. Dagen efter åkte vi till Mission Beach som blivit väldigt förstört efter cyklonen, men det var ändå väldigt vackert! Den lilla staden i sig var väl inte så attraktiv då den bara bestod utav några kaféer och en massa skydiving kontor, men det var väldigt vackert runt om!
Vi fortsatte våran bilfärd upp mot Cairns och vid lunchtid vad vi framme. Vi checkade in oss på Gilligans hostel (som är ett utav dom största här) där det är fest varje dag!!! Vi fick se att dom hade tillbud på skydiving dagen efter (lördag) så vi bokade dt direkt! Oh shit, vad har vi gjort? Detta var väl första tanken som kom upp men vi visste att om vi inte gjorde det då, skulle dt aldrig bli av! Klockan 7 skulle vi var redo på lördag morgon så det fick bli en lugn kväll - haha vilket skämt! Gilligans har en egen klubb, som såklart lyckades ligga precis under vårat rum, det var fredag kväll och basen pumpade hela natten lång till klockan 5 på morgonen och våra sängar skakade i takt med dom så blev ju inte den perfekta sömnen direkt! Men nu var det dags för skydive!!!!!
Fy faaan vilken känsla!!!!
lycklig!!!
Det var absolut det sjukaste jag har gjort men samtidigt ett av det roligaste! Går inte att beskriva känslan! Man är rädd och glad på samma gång - adrenalin kick till tusen!!! Jag var helt skakig när jag landade på stranden! Jag har allt på film så den ska ni får se när jag kommer hem! Apropå hem, shit det är inte långt kvar nu! Och ändå orkar jag inte bestämma var jag ska åka den sista månaden, tar allt som det kommer! Det blir nog bäst så! Resten utav denna vecka har i stort sett bara bestått utav fest!!! Vi träffade ett gäng engelskmän på lördagen när vi kom tillbaka ifrån skydiving som vi nu hängt med i en vecka! Dom är galna dom där engelskmännen :) Men fy fan så kul vi har haft det! På onsdagsmorgonen flög Ebba ner till Sydney, så då var det bara jag och Nicole kvar! Vi hängde med "team england" på en scooter trip och åkte runt till olika regnskogar och vattenfall runt om Cairns! En helt fantastisk dag som så klart avslutades med fest - GALEN FEST! Jag och Nicole slog verkligen klackarna i taket och blev allt för fulla, men kul hade vi...tills Nicole blev utslängd och började gråta för att ha gått på killtoaletten och även jag fick något gråtanfall HAHAHA! Usch vad alkohol kan ställa till det ibland :)
Underbara människor!!!
Imorgon lämnar jag detta underbara gäng och Cairns och drar vidare på roadtrip till Alice Springs med 3 andra engelska killar/tjejer! Vi ska bila hela vägen ifrån Cairns till Alice Springs där vi ska se Ayers Rock (den stora röda stenen). Nu måste jag packa, ringa Cia, få i mig lite mat och umgås med team england en sista kväll :)
Uppdaterar så fort jag får tid!
xxx

roadtrip byron bay - cairns part five

Vi var ute igår så idag är jag lite bakis! Har haft en underbar vecka i Airlie Beach, trots omständigheterna då vi fått väntat på pengarna som ska komma in på kontot! Nu är dom iaf inne och imorgon far vi vidare till Townsville! Jag blivit 3 utgångar, segling i 3 dar och en del solande! Jag har det bra iaf och börjar sakta men säkert känna av att jag snart faktiskt kommer stå på svensk mark igen. Blandade känslor men ser verkligen fram emot att träffa alla där hemma och att få sova i min egna säng igen! :) Nu ska vi springa till Magnum's hostel där Flisan & Daniel ordnat pasta/pesto sallad med kyckling! Hoppas ni har det bra där hemma!
Jag Ebba & Flisan ifrån gårdagens utgång!
xxx

roadtrip byron bay - cairns part four

Tyvärr så har vi lyckats boka våran Whitsundays tur med ett skit bolag som säljer resor fortfarande till folk trots att deras båtar fortfarande är sönder. Båten vi skulle ha åkt med heter Freight Train och har tydligen varit sönder i över en månad, och vi köpte paketet för ca 2 veckor sen. Vi gick till kontoret igår morse och skulle checka in oss och får då veta att vi måste komma tillbaka en timma senare då hon var tvungen att kolla upp en sak med våran resa!?!?!?! Vi går dit igen och hon säger då att båten är sönder och att hon måste kolla vilken båt vi ska åka med istället. Tjejen på Oz Sail ringer lite senare och säger att vi blivit uppgraderade till en annan båt som är en dag längre och att vi får fria dyk - jätte bra tänkte vi såklart och Daniel & Flisan skulle också få plats så dom köpte också varsin biljett. Vi stressar oss ner till hamnen och får fylla i något hälsopapper + betala 20 dollar för en våt dräkt när vi kom och sedan sätta oss ner och vänta på crewet som skulle komma och hämta oss. Ca en timma senare så har fortfarande ingen kommit och alla andra har redan fått hoppa på sina båtar. Vi är en grupp på ca 18 personer som sitter och väntar då en kille ifrån ett annat företag kommer fram och undrar vilken båt vi ska åka med och varför vi fortfarande är kvar, han berättar då att den båten vi uppgraderades till också är trasig och hämtar ngn som han först skäller ut och som han sedan tvingar o berätta vad som hänt. Alla blir skit arga och vi åker tillbaka till kontoret och kräver tillbaka varenda krona! Gårdagen blev med andra ord inte som vi tänkt oss!!! Nu går vi iaf och väntar på mer info om våra pengar och som tur är har vi kvitto på allt så jag ska fan ha varenda jävla krona tillbaka! Nu har vi iaf bokat in oss på en annan tur och ska snart åka iväg och kommer tillbaka på lördag. Då har vi bestämt oss för att stanna här en natt till och sedan åker vi nog vidare upp mot Magnetic Island där vi funderar på att ta dykcertifikat. Nu måste jag kila ut och segla lite!

roadtrip byron bay - cairns part three

Nu sitter vi på ett mysigt café i Airlie Beach och äter frukost med Flisan & Daniel. Blev en lite konstig frukost idag - Ebba tog soppa, jag och Nicole sandwiches och Daniel slog till med en stek medans Flisan inte kunde välja och blev utan frukost! Vi har nu lyckats få med Flisan och Daniel på våran trip då våran båt gått sönder och vi fått byta båt. Yaaaaaay! Och i morse vaknade jag av Carl som ringde och väckte mig och berättade att han äntligen bokat våra biljetter till Peace & Love - yaaaaaay! Detta är en bra dag - inhandlat två nya bikiniöverdelar, solen skiner och vi ska åka iväg på whitsundays i 3 dagar! :) :) :) :) :) :) :)
I söndags kom vi tillbaka ifrån Frasier Island - vilket var helt underbart (om man bortser ifrån lite regn)! Vi fick först gå på ett möte på torsdagen där vi fick möta alla vi skulle åka med och dela in oss i olika grupper. Vår grupp bestod utav 7 tjejer och 1 kille - stackarn! Vid 7 tiden på fredagsmorgonen mötte vi upp alla och packade bilarna och körde mot färjan i våra jeepar. Jag fick vara "the main driver" så jag hade ansvaret att köra bilen från vårt hostel och till färjan. Jag lyckades så klart välja den värsta dagen och köra på då vägen var hur guppig som helst  och jag lyckades så klart köra fast (finns en video när jag sitter fast)! Vi bodde i tält hela helgen, grillade korv ,marshmallows och drack vin på kvällarna och åkte runt till underbara platser på dagarna. Hade en underbar helg och träffade en massa nytt folk!
Jag, Ebba och Nicole vid Lake McKenzie på Frasier Island
Nu måste jag kila och checka in oss på båten och köpa lite vin till trippen! Jag får uppdatera med bilder när jag kommer tillbaka, känns som det var en evighet sen jag la upp bilder och jag har en massa godingar till er!
Hoppas ni har det bra och vi ses till midsommar mina kära vänner & familj!