280211 - roadtrip part two

Just nu befinner vi oss på ett Mc Donalds i Port Macquarie och tar en kopp kaffe! Vi har övernattat inatt vid en strand i Lake Cathie som ligger precis utanför denna mysiga stad.

I lördags var det ju meningen att vi skulle dricka en massa vin i Hunter Valley men när vi väl kom fram så hade alla gårdarna stängt och vi fick istället njuta av dom fina gårdarna och se två vilda kängurur! Det var jätte vackert där ute och jag fick en massa bra bilder! Istället för att övernatta där för att sedan gå på en vingård dagen efter (då en måste vara nykter) så åkte vi vidare och övernattade på en rastplats i Raymond Terrace (tror jag det heter). Rastplats my ass! Precis när vi ska slå upp tälten, på en bra plats tycker vi, så ser Daniel världens största orm ligga där på en bänk!!!! Vi trodde först inte honom och fick för oss att det var en staty, men icke! Nejdå det var någon slags pyton som vi nu fått veta - inte är farlig! Jag och Ida slog upp tältet precis vid bilen, på asfalten! Var faktiskt helt ok och sova i tält, vi hade en stoor uppblåsbar madrass, Idas dator så vi kunde kolla film och våra nyinköpta kuddar :) Dock ingen filt utan fick bli handduken och såklart Idas värme då jag vaknade mitt i natten och frös som bara den!

Igår körde jag bil heeela dagen! Vi stannade vid en strand och badade lite och åkte sedan vidare med några få stopp. Vi bestämde oss för att inte köra så länge den här gången utan få upp tältet innan mörkret kommer vid 8-tiden. Därför blev det stopp i mysiga Lake Cathie där vi grillade korv och fick låna några uttag ifrån en snäll tant så att vi kunde ladda våra datorer, mobiler osv. Blev en tidig kväll då mörkret kom och det inte fanns så mycket lampor så vi hade inte direkt något att göra förutom att krypa in i tältet o se lite film :)
Nu far vi vidare uppåt, får se var nästa stopp blir! Uppdaterar med bilder senare!
På återseende!
xxx

bye bye bondi - roadtrip part one

Sitter just nu i bilen och har precis lämnat Newcastle där vi övernattat inatt. Vi lämnade Bondi igår kväll runt 18-tiden, då vi blev tvungna att vänta tills Daniel hade fått sin bil. Vi hade lite små problem med att hitta ut ur Sydney men kom snabbt undan med det då vi frågade en taxichaufför under ett rödljus. Vi körde mot Newcastle och det är ca 30 mil ifrån Sydney. Väl framme sent på kvällen så letade vi efter en bra plats att parkera så vi kunde övernatta och efter mycket om och men så parkerade vi oss utanför en camping och försökte få lite sömn. Det tog inte allt för lång stund innan jag sov men dom andra hade det svårare. Det var dock väldigt varmt i bilen och även med minsta lilla glipa så lyckades man bli myggbiten till tusen - hela benen är fulla med myggbett!
Vi vaknade imorse runt 9-tiden och åkte ner till stranden för att få oss en dusch vid dom offentliga omklädningsrummen - blev en riktigt uppiggande kall dusch, men skönt var det! Vi vandrade ner mot centrum och åt frukost på ett mysigt café. Nu har vi precis varit och handlat all camping utrustning som vi behöver (tält, kortlek, kudde, gasol platta och den självklara campingboken) och fortsätter roadtripen mot Hunter Valley där det finns en massa mysiga vingårdar som vi ska besöka. Människorna här är väldigt hjälpsamma och har tipsat oss om en massa! Jag får uppdatera er med bilder så fort jag fått laddat min dator lite mer för nu börjar batteriet ta slut.
Återkommer efter lite vin drickande :)
xxx

en fin dag och dags för en update!

Jag vet, det var jääätte länge sen jag skrev! Men jag har haft det underbart i Thailand och har inte haft tid eller tagit mig tid till att sitta vid internet! Känns som att tiden sprungit iväg där borta! Sitter nu på ett mysigt café och har precis avnjutit en försenad frukost/lunch och tänkte uppdatera er med lite bilder därifrån!
Jag landade i Australien igår morse och tog en taxi direkt till Bondi där Flisan, Ida och Daniel väntade med varma kramar! Hann knappt stiga up taxin innan regnet öste ner på mig och jag saknade direkt solen i Thailand :( Vi gick till restaurang Nikos för att fira min återkomst och jag delade en skål musslor samt en kyckling pasta med Flisan - supergott! Efter maten hamnade jag i mat koma så det var bara att gå hem till Daniel o krypa ner i soffan o somna som ett barn. Jag var trött hela dagen igår - jetlag - så tillbringade hela kvällen framför datorn och tittade på Greys Anatomy. Fick "smyg-övernatta" med Flisan, Ida och Ellen på hostelet dom bor på inatt (Noahs Backpackers) eftersom dom bara har ett rum för 3 personer, men det gick väldigt bra. Nu dom 2 sista nätterna här I Bondi kommer Flisan sova hos Daniel och Pelin så jag kommer ta hennes plats på hostelet och sedan på fredag sticker jag, Flisan, Ida och Daniel vidare. Daniel har köpt en bil så vi kommer få bila med honom och funderar på att dra oss uppåt i landet och hitta ett jobb. Ekonomin är inte lika bra som den en gång varit :)

Så, mina 3 veckor i Thailand! Underbara! Mitt flyg gick den 31 januari ifrån Sydneys flygplats och jag hade sådan tur att dom uppgraderade mig till en buisness class biljett - bara sådär! Fick 3 rätters på flyget, champagne o vin, stor tv och det bästa av allt - en fällbar stol som såklart kunde bli en säng :)
Sov som ett barn!

Jag landade i Bangkok runt 1 på natten och hade 5 tråkiga timmar att döda på Bangkoks flygplats innan mitt nästa flyg till Koh Samui gick klockan 6. Det var bland dom tråkigaste timmarna i mitt liv - helt själv på en i stort sett tom flygplats. Väl framme på Koh Samui tog jag en taxi mot Daniel och Linas lägenhet som blev längre än väntat, taxi chauffören hittade inte och det slutade med att Daniel fick komma och möta oss och visa vägen.
Framme i Chaweng!!!

Första veckan bodde jag med Lina och Daniel i deras 3a med eget rum och fick hyra moppe för att vi skulle kunna ta oss ner till dom andra som bodde mitt i Chaweng. Kusin Calle och hans gäng bodde också i en lägenhet men en bit ifrån oss. Ett stort gäng ifrån Vingåker var där min första vecka så blev ett kärt återseende av "hemma", samt att min bror Jonas, kusin Calle och även lillasyster Sandra var där! Sandra och Julia kom till Koh Samui på fredagen efter några dagar i Phuket. Har blivit mycket sol, bad, god mat - svensk mat, fest men även många lugna kvällar då man numera inte orkar lika mycket som man en gång gjort!
010211 - Första dagen på stranden
Basse, Samuelsson, Öhrn och vår nyfunna vän Simon ifrån Finspång

010211
Min första kväll då jag och Lina satte oss på balkongen och tog ett glas rött

020211 - Pappas födelsedag
Blev en lugn hemmakväll för mig och Lina medans Daniel, kusin Carl, bror Jonas och även Johan och Ronny som hade anlänt till Koh Samui firade med utgång

030211
Jag och min käre kusin Carl

Lina och Tarik

Utgång med förfest i Finspångs lyan där grabbarna njöt av en fifa match

Julia och Sandra

Andreas (Ragge), "mystiska man" och Simon

Calle och Julia

Jonas och Ragge - finspångspojkar

Detta är vad jag kan bjuda på tills nu, mitt batteri är snart slut och jag tog såklart inte med laddaren. Har inga bilder ifrån söndagen 060211 men tillbringade dagen på stranden och vinkade sedan av vingåkersfolket då vissa drog hem och de andra åkte till Phi Phi och festade vidare! Jag, Lina, Sandra och Julia åkte sedan hem till vår lägenhet och kollade på film men somnade strax efter början av den.
Uppdaterar med fler bilder senare! Ikväll blir utgång, hej/hejdå reunion då vi drar på fredag igen!