bye bye bondi - roadtrip part one

Sitter just nu i bilen och har precis lämnat Newcastle där vi övernattat inatt. Vi lämnade Bondi igår kväll runt 18-tiden, då vi blev tvungna att vänta tills Daniel hade fått sin bil. Vi hade lite små problem med att hitta ut ur Sydney men kom snabbt undan med det då vi frågade en taxichaufför under ett rödljus. Vi körde mot Newcastle och det är ca 30 mil ifrån Sydney. Väl framme sent på kvällen så letade vi efter en bra plats att parkera så vi kunde övernatta och efter mycket om och men så parkerade vi oss utanför en camping och försökte få lite sömn. Det tog inte allt för lång stund innan jag sov men dom andra hade det svårare. Det var dock väldigt varmt i bilen och även med minsta lilla glipa så lyckades man bli myggbiten till tusen - hela benen är fulla med myggbett!
Vi vaknade imorse runt 9-tiden och åkte ner till stranden för att få oss en dusch vid dom offentliga omklädningsrummen - blev en riktigt uppiggande kall dusch, men skönt var det! Vi vandrade ner mot centrum och åt frukost på ett mysigt café. Nu har vi precis varit och handlat all camping utrustning som vi behöver (tält, kortlek, kudde, gasol platta och den självklara campingboken) och fortsätter roadtripen mot Hunter Valley där det finns en massa mysiga vingårdar som vi ska besöka. Människorna här är väldigt hjälpsamma och har tipsat oss om en massa! Jag får uppdatera er med bilder så fort jag fått laddat min dator lite mer för nu börjar batteriet ta slut.
Återkommer efter lite vin drickande :)
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: