280211 - roadtrip part two

Just nu befinner vi oss på ett Mc Donalds i Port Macquarie och tar en kopp kaffe! Vi har övernattat inatt vid en strand i Lake Cathie som ligger precis utanför denna mysiga stad.

I lördags var det ju meningen att vi skulle dricka en massa vin i Hunter Valley men när vi väl kom fram så hade alla gårdarna stängt och vi fick istället njuta av dom fina gårdarna och se två vilda kängurur! Det var jätte vackert där ute och jag fick en massa bra bilder! Istället för att övernatta där för att sedan gå på en vingård dagen efter (då en måste vara nykter) så åkte vi vidare och övernattade på en rastplats i Raymond Terrace (tror jag det heter). Rastplats my ass! Precis när vi ska slå upp tälten, på en bra plats tycker vi, så ser Daniel världens största orm ligga där på en bänk!!!! Vi trodde först inte honom och fick för oss att det var en staty, men icke! Nejdå det var någon slags pyton som vi nu fått veta - inte är farlig! Jag och Ida slog upp tältet precis vid bilen, på asfalten! Var faktiskt helt ok och sova i tält, vi hade en stoor uppblåsbar madrass, Idas dator så vi kunde kolla film och våra nyinköpta kuddar :) Dock ingen filt utan fick bli handduken och såklart Idas värme då jag vaknade mitt i natten och frös som bara den!

Igår körde jag bil heeela dagen! Vi stannade vid en strand och badade lite och åkte sedan vidare med några få stopp. Vi bestämde oss för att inte köra så länge den här gången utan få upp tältet innan mörkret kommer vid 8-tiden. Därför blev det stopp i mysiga Lake Cathie där vi grillade korv och fick låna några uttag ifrån en snäll tant så att vi kunde ladda våra datorer, mobiler osv. Blev en tidig kväll då mörkret kom och det inte fanns så mycket lampor så vi hade inte direkt något att göra förutom att krypa in i tältet o se lite film :)
Nu far vi vidare uppåt, får se var nästa stopp blir! Uppdaterar med bilder senare!
På återseende!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: