jag får liksom ingen ordning.

Har haft två dåliga dagar nu där inget blivit som jag tänkt. Igår hade jag planerat att åka in till staden men i samma stund som jag hade tänkt gå mot färjan så kom familjen hem och Anna-Klara, som är gravid, hade smärtor pga foglossning så jag erbjöd mig att passa ungarna och gå och handla åt henne medans hon fick ligga en stund. Efter att jag hade varit och handlat så lagade jag mat och sedan var kvällen kommen! Jag tillbringade gårdagens kväll med att fundera över när jag ska åka hem, vad jag ska pyssla med när jag kommer hem, vad jag vill se här i australien innan jag åker hem och hur när och var jag ska göra detta?!?! Har gjort en liten plan men inte bestämt mig ännu så har sagt till mig själv att i nästa vecka måste jag bestämma mig! Sov oroligt inatt och vaknade flera ggr, vet inte om detta hade något med allt funderande och göra.

Idag har också varit en skit dag - tog färjan in till city (som är hur mysigt som helst) och gick runt på stan innan jag skulle på en intervju för ett försäljnings jobb av hudprodukter. Jag passade på att gå in på vodafone för att fixa med min tfn som dom ska låsa upp men inte lyckats med hittills, det slutade med att jag måste ta mig till något Nokia kontor för att få detta fixat trots all strul som varit! Blä! Nästa motgång var när jag skulle gå till Specsavers och köpa nya linser - det kostade 3000 kr för 3 månaders linser!!! Så jag bestämde mig för att kolla upp hur man beställer linser på internet först, innan jag slår till! Men fr o m imorgon är jag halvblind :( Det får helt enkelt bli en operation när jag kommer hem!!! Jag vandrade sedan bort mot köpcentret där jag trodde intervjun skulle vara, men nejdå jag var såklart helt fel och fick hoppa på en buss ca 20 min därifrån och bli lite sen vilket iof inte var någon fara, men min dag blev bara värre och värre. Intervjun gick bra tycker jag men vet inte om tiderna passar mig så bra då det är fulltid 08.30 till ca 17.30 och jag samtidigt ska finnas till för Anna-Klara här då hon behöver barnpassning osv. Jag kommer fortsätta söka lite jobb på mån och tis och ska även på en intervju på torsdag för ett jobb på en skidanläggning här i Australien. Men som det lutar åt just nu så kommer jag nog komma hem i juni lagom till midsommar. Både pga pengar och en härlig svensk sommar som väntar! Och då blir det isåfall inget mer jobbande utan sticker nog iväg inom de närmsta veckorna och reser runt under min sista tid här!
På vägen hem ifrån intervjun hade jag även sjuka problem med att finna ut hur jag bäst tog mig hem, då ingen buss chaufför kunde svara på hur jag tog bussen till Kangaroo Point, så det slutade med att jag tog mig hem på samma sätt som jag kom - på min älskade färja! Ikväll har jag njutit av lite kina mat som jag köpte med mig hem, skypat med Cia, Sandra och Ida och även pratat med min käre kusin som ringde! Nu är jag trött och ska försöka sova och försöka att inte tänka så mkt på allt med pengar, jobb, tid och svensk sommar!


Blev en paus mitt i skrivandet då min bästaste Julia loggade in på skype för våran lilla date! Så nu har jag pratat med henne i en timma och fått lite update om hennes hektiska liv i Sthlm där hon studerar juridik. Saknar dig jätte mycket gumman och var jätte kul att höra din röst! Vi ses snart älskling! ♥






Nu måste jag sova för imorgon åker vi till Byron Bay över helgen! Då ska det mysas med Ida och jag ska njuta av en flaska gott vitt vin har jag bestämt! Godnatt!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: