roadtrip byron bay - cairns

Första updaten blir ifrån en rastplats/mack utanför Brisbane! Här sitter jag, Ebba och Nicole o dricker en kaffe och laddar upp våra datorer, mobiler etc.
.
Resan började i lördagen 23/4 med att jag, Ebba och Carro lämnade Byron Bay och körde mot Nimbin där vi hängde i någon timma innan vi for vidare. Nimbin är en riktig hippie stad med mycket flower power, en massa regnbågsfärger och Bob Marley samt en massa folk som frågar om man vill köpa mariujana eller hash! Vi köpte lite oljor, armband och några slags ljuspinnar som ska rensa ur öronen, så det ska vi roa oss med någon kväll! Vi kom till Coolangatta på lördagseftermiddagen och började direkt leta efter en plats att sova på för natten, det blir nämligen mörkt redan klockan 18.00. Vi hittade en mysig liten parkering vid en utsiktsplats, efter mycket om och men, där vi träffade en massa andra campers för natten. Vi satt uppe en stund och pratade med dom och drack lite vin innan vi gick och la oss. Jag och Ebba sov i bilen och Carro i sin lilla "swagger" (tror det stavas så), som ser ut som en liten puppa rent ut sagt.
.
Vaknade upp på söndagsmorgonen av att Carro säger att klockan är 9 på morgonen och att sovmorgonen är över! Eftersom allt i stort sett är stängt under denna påskhelg så har det gett oss endel problem. Jag hann t ex inte hämta ut mina linser ifrån Byron Bay´s postkontor innan jag åkte och det är svårt att hitta affärer som är öppna när man vill handla mat. Till frukost fick det bli en macka på subway och sedan drog vi ner till stranden och la oss i gräset och sola/sov lite. Vi drog sedan och handlade korv m. bröd och lite majskolvar och bestämde oss för att grilla på dom grillstationerna som är uppsatta nere vid stranden. Innan solen gick ner sprang jag och Ebba ner och tog underbara bilder på stranden och den fina solnedgången som var. Jag får uppdatera med bilder när jag har tillgång till bättre internet! Vi grillade sedan korv och majs och hade en jätte mysig middag nere vid stranden. Vid 21.00 skulle Nicole landa på Coolangattas flygplats så vi hade lite tid att döda innan dess så vi parkerade oss vid våran lilla sovplats för natten och såg en film i väntan på Nicole. Sedan blev det en snabb tur ut till flygplatsen för att hämta Nicole i det häftiga regnvädret som hade dykt upp och en snabbis på Mc Donald´s innan vi gjorde oss klara för nattens sköna sovställning i bilen! Nu var vi tre i den lilla lilla bilen som vi har så då sov man inte riktigt lika skönt som natten innan, men så fort vi köpt oss en pump så har vi ju tält och luftmadrass som väntar!
.
Idag vaknade vi upp vid 8 tiden och åt en jätte mysig frukost vid utsiktsplatsen och lyckades även hitta en dusch innan vi for därifrån, dock kall dusch men väldigt uppfriskande! Vi åkte sedan ifrån Coolangatta mot Surfers Paradise där Carro hoppade av och skulle ta bussen tillbaka till Byron Bay. Jag, Nicole och Ebba strosade runt en stund och åt på Vapiano innan vi bestämde oss för att vi inte skulle stanna där över natten utan hellre dra oss uppåt mot Noosa nationalpark där vi har tänkt vara imorgon! Så nu är vi mellan Brisbane och Noosa och kommer stanna här över natten. Klockan är 18.40 och det är redan kolsvart ute så nu roar vi oss med internet på denna rastplats en stund! Bilkörningen går jätte bra, men det är ju så klart lite ovant med vänster trafik och allt omvänt i bilen, men jag och Ebba peppar varandra och Nicole sköter musiken så vi har en bra rytm i bilen!
.
solnedgång i Coolangatta



Dags för en toastie till kvällsmat och sedan ska vi nog roa oss med en film innan det blir sovdags! Imorgon har vi planerat att vandra runt i Noosa nationalpark och sedan bila mot Hervey Bay där vi måste vara på onsdag för att övernatta på ett hostel innan vi drar över till Frasier Islands i 3 dagar! Återkommer med mer info! Ha en fin kväll!
xxx /luffarna

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: