roadtrip!

Befinner mig just nu i Byron Bay igen hos Ida och dom andra i lägenheten. Jag flyttade ifrån familjen för en vecka sedan och spenderade sedan några dagar inne i Brisbane på YHA hostel. Under min första natt där blev jag väckt utav en full kille som bodde i mitt rum, han klättrade runt till alla de andra tjejerna och la sig i deras sängar (vi bodde 1 kille och 4 tjejer), jag somnade om men vaknade några timmar senare utav att han ligger i min säng. Det tog inte många sekunder innan han var i sin säng igen! Dagen efter flyttade en av tjejerna ut och han fick en massa skäll och en varning utav personalen.
Jag var i Brisbane fram till onsdag och hann med lite turistande på museum osv, en massa big brother avsnitt, en utgång med tjejerna från mitt rum och träffade även Camilla ifrån mitt gamla jobb på Outlet One i Oslo. Vi gick ut och käkade på Fridays och gjorde missen med att beställa ostron (vi trodde det var musslor vi beställde) så vi fick rent ut sagt pina i oss det! Som tur var hade vi beställt ostron med kilpatrick smak, som är bbq sås med bacon osv, så vi fick ner det men usch o fy, 12 ostron är inte något att hurra över! Vi moffade sedan i oss en massa popcorn på bion då vi va och såg "Just go with it" med Adam Sandler och Jennifer Aniston, riktigt rolig film! Såg även trailern för en annan film som jag bara måste se så fort den börjar visas - "Water for Elephants"!
.
I onsdags åkte jag vidare till Byron Bay där jag mötte upp Carro, Ebba och deras reskamrater Jonte o Frej som hakade på dom från Sydney och hit! Vi firade detta med en utgång men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi skulle fira Ebba som fyllde 21 år i tisdags - weihoo grattis till henne! Men Carro var full redan vid 8 när jag kom och gick o la sig vid 10 medans jag själv lyckades få till en karatefylla där allt slog till på 2 sek och jag inte minns ett skit o Ebba fick ta hem mig redan vid midnatt. Något som är helt otroligt är att när jag vaknade upp dagen efter och inte minns nånting så har jag tydligen lyckats komma in på 2 uteställen men minns inget utav det. usch och fy så full ska man inte vara! fy fy fy Malin!
Jag lyckades fixa en säng i samma lägenhet som jag bodde i förut och där Ida fortfarande är kvar medans dom andra luffar runt och bor i tält och bil på olika stränder. Känns som jag kommer få tillräckligt av det nu när vi ska iväg...OH YES, nu hörde rätt! Det är roadtrip på ingång, redan imorgon börjar vi trippen med att besöka Nimbin och sedan dra till Coolangatta och invänta Nicole som kommer med flyg dit på söndag kväll. Sedan drar vi nog vidare till Surfers och ska ev besöka ett vattenland där och sedan fara vidare upp mot Noosa och vandra runt där för en dag innan vi ska vara i Hervey Bay på onsdag för att dra iväg till Frasier i några dar. Efter det har vi bokat in segling runt Whitsundays öarna med en massa snorkling, god mat, fina stränder och ett gott vin! Ska ev prova på att dyka där också för att se om jag sedan vill ta en dyk kurs eller om jag ska vänta. Planen är sedan att åka upp mot Cairns där vi har tänkt och köra skydive, men mer än så har vi inte bestämt utan jag får uppdatera på vägen! Men nu är jag iaf färdig packad, har ägnat kvällen åt att tvätta och nu ligger jag i min säng o ska snart sova!
.
Jag får be om ursäkt för att min blogg är lite kaos just nu men ska försöka få ordning på det när jag får tid och har någon att fråga. Är ni duktiga på detta får ni gärna kontakta mig för jag suger verkligen på detta!
Nu ska jag sova så att jag är utvilad till imorgon!
.
.
.
.
.
.
På återseende!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: