flygande skalbaggar.

Åter i min säng, söndagskväll och börjar känna tröttheten komma krypandes efter denna mysiga dag! Vaknade vid 9 i morse och bestämde mig för att verkligen vakna till denna gången (då jag vaknat flera ggr innan men inte velat gått upp) och gick upp för att äta lite frukost! Igår kväll när jag skulle sova hörde jag en massa ljud utanför min dörr och visste precis va dt var - flygande skalbaggar (som jag trodde var kackerlackor först och som attackerade mig i torsdagskväll). Jag öppnade dörren, med den dödande sprayen i handen, och får se säkert 5 stycken krypa runt utanför min dörr så jag stänger fort o kryper ner i sängen igen och bara hoppas att dom inte tar sig in i mitt rum. När jag sedan vaknar vid halv 5 på morgonen så hör jag att det är 2 stycken i mitt rum och att det fortfarande är en massa utanför rummet som ramlar ner för trappan ner mot mitt rum - PANIK, jag som behövde gå på toa!!!! Sprayar ihjäl dom och tvingar mig själv att somna om trots att jag håller på o kissa på mig! När jag sedan vaknar på morgonen o ska gå upp för att äta frukost ligger det 2 döda under min säng, 10 STYCKEN halvdöda utanför min dörr! Hallå? Vad har jag här inne som ni vill åt? Usch kommer sova på hel spänn inatt! Sprayade ihjäl dom och spolade ner dom i toaletten och kände att jag hade gjort dagens goda gärning! Har ägnat dagen åt att skypa med Sandra och en full kusin, kollat på "skönheten och odjuret" och "bamse och den flygande mattan" med Zac och Oscar, tvättat och lagat iordning en riktigt god middag med hjälp utav Zac! Vi gjorde kängurubiffar med fetaost, sötpotatispuré och brunsås - blev super gott! Och nu ligger jag i min säng igen och har precis skypat med Sandra och Calle igen som nu vaknat till liv! Lyckades även lura Jasmine att jag var hemma igen genom att Sandra höll mobilen mot datorn när vi skypade och jag pratade med henne och sa att jag var hemma igen och att Jonas hade hämtat mig på Arlanda inatt! Hon gick på det hahaa, stackarn och vi bestämde date vid tre då vi skulle åka och se Ida spela fotboll! Gick nästan på dt själv och tänkte att jag var hemma igen - ibland vill man bara vara hemma igen, i sin säng, vårat hus, mitt älskade vin och min älskade familj o min Molly!!! Men så känner man ibland, även om man är iväg i paradiset och har det super bra!
Här bor jag!


Kom ju som sagt hit i måndags, blev upphämtat på buss stationen utav Anna-Klara och barnen! Så, nu bor jag i Brisbane hos Anna-Klara och Dave med barnen Zac 3,5 år och Oskar 2 år. Anna-Klara är även gravid och ska ha en till liten pojke om ca 7 veckor! Här trivs jag jätte bra!!! Den här veckan har jag varit till badhuset med Anna-Klara och barnen, hjälpt till med städning, tvättning, barnpassning och en massa matlagning som jag älskar, sett en massa filmer på kvällarna och haft "Malin time" med ansiktsbehandling osv, gått en promenad och sett mig omkring här i Kangaroo Point och haft en underbar lördag inne i Brisbane city då jag tog färjan över och strosade runt på queen street och shoppade lite och åt en underbar middag på Vapiano! Dock är jag ju själv, vilket kan vara tråkigt i sådana lägen men är nog också bra för mig då jag alltid är van vid att ha folk runt omkring mig och jag gillar ju faktiskt att vara själv ibland också!
Utsikt från Kangaroo Point över till andra sidan - Brisbane City



En rolig båt som kom åkandes som jag bestämt mig för att prova en vacker dag!



city = höghus





Riktigt god pasta pesto med scampi, bladspenat och en krämig sås



Queens street - fullt med affärer och restauranger




Story Bridge med bara 10 min tidsskillnad på väg hem efter min heldag i city!







Jag fick en massa fina bilder och det kommer bli fler!!!


Jag har även sökt lite jobb genom internet men tänkte ge mig ut nu i veckan och söka lite jobb här i närheten, finns dock inte så mkt ställen här där man kan söka men ska ta dt som finns och annars söka inne i city, färjan tar knappt 5 min så det är ju ingen fara! Måste ju börja spara ihop lite pengar nu så att man kan göra en massa kul senare. Flisan och Daniel jobbar nu på en farm utanför Cairns där dom plockar frukt, inte världens roligaste jobb men dom tjänar bra och gör inte av med några pengar då dom bor i bilen så det är ju bra! Ida är fortfarande kvar i Byron Bay och jobbar som frisör där 4 dar i veckan, så vi får hoppas att vi alla har pengar samtidigt så att vi kan göra något äventyr ihop sen!
Fick syn på dt här spindelnätet häromdan när jag var ute o gick, kryllar ju av äckel päckel spindlar!!! Förresten så berättade Dave för mig om en spindel som e ganska vanlig här, den ser ut som den svenska spindeln med liten kropp o långa ben, den är tydligen en av dom giftigaste här men kan inte bita oss människor för att den har för liten mun - lite små läskigt!


Råkade även göra bort mig redan andra eller tredje dagen då jag hade laddat ner lite filmer och internet hade blivit jätte segt pga det. Tydligen så har man en viss GB att använda per månad när man har internet och laddar man ner en massa filmer, skypar osv så dras dom och internet blir jätte segt. Så, nu måste vi vänta i ca en vecka till innan det är normalt igen! Ooops, dt visste ju inte jag :/
äckliga flygande skalbagge!!!!



...och här har jag redan spolat ner 3 st!!! Blä!


Träffade även 2 tjejer på bussen hit som jag haft lite kontakt med efteråt. Dom var så snälla och gav mig boken "alkemisten" som jag läser nu, verkar riktigt bra! En sak som var kul var att både Jasmine och Dave (pappan i huset) och läser samma bok just nu! Får göra ett uttalande om boken när jag läst färdigt den men tydligen så ska den vara sjukt bra, jag har inte läst så långt så kan inte uttala mig än! Tjejerna har nu dragit iväg på en liten tripp till Noosa och lite uppöver så jag kanske ska åka och besöka dom om jag inte måste åka bort den här veckan, det får vi se imorgon. Det är nämligen så att familjen ska åka bort måndag-onsdag till deras farmor och farfar och jag vet inte än om jag måste följa med. Om inte, så funderar jag antingen på att ev besöka tjejerna för någon dag eller bara vara kvar här och turista i Brisbane och söka lite jobb! Jag har även en intervju i Sydney på torsdag om jag vill, det är för ett jobb på en skidanläggning fr o m juni-sep men jag har inte bestämt om jag vill gå på den än. Känns ju som att jag bara kommer jobba under resten av min vistelse här isåfall, och då har jag bara 1 månad kvar tills mitt visum går ut, men som Dave sa så kan jag ju isåfall bara ta flyget över till New Zeeland och komma tillbaka med ett 3 månaders turistvisum och resa då fram till jul! Men då blir jag borta läääänge!!! Vi får se vad jag bestämmer mig för, det lockar samtidigt som verkligheten där hemma också lockar ibland då man bara vill ta tag i pluggandet, en lägenhet osv - men vem har bråttom? :) Det är ju som sagt en penga fråga också! Men om jag bestämmer mig för att åka på intervjun på torsdag (familjen ska nämligen resa till Byron Bay i helgen) så stannar jag i Sydney över helgen, men måste kolla om jag har råd med det - annars kanske jag följer med till Byron Bay?! Som ni ser, hela min vecka ser oklar ut idag! Men imorgon bitti får jag veta om jag måste följa med till farmor och farfar så vi får ta det därifrån! Lovade Cia att ta kort på alla kläder jag köpt och lägga upp på bloggen! Jag hade planerat att göra det idag men har inte hunnit så ska ta tag i det en annan dag när jag finner tid! Lovar!

Kolla gärna in en grym video ifrån Thailand som ja, en kompis kompis har gjort under deras resa i Thailand nu under feb/mars 2011!
http://vimeo.com/21693180

Har även skaffat mig en resedagbok (har haft en innan under min första resa) men gjorde en ny och har där gjort upp en plan över allt jag vill hinna se i Australien innan jag åker hem - om jag lyckas det vet man aldrig, pengar pengar pengar är det enda som kan tala om det!!! Hoppas på en bra summa tillbaka på skatten!!! Sen ska jag väl tillägga att vissa saker är såklart mer prioriterade än andra men satt iaf och drömde mig bort i fredagskväll o lekte lite med tanken!
http://www.resdagboken.se/Web/Apps/User/Profile.aspx?id=147&epslanguage=sv&uid=298151
Får berätta mer om Byron en annan kväll för nu är jag jätte trött och måste sova!
Ha en mysig söndagskväll ni där hemma i Europa!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: