den som väntar på något gott...

Jul och nyår är förbi och vi är nu inne i 2011! Overkligt är vad dt känns...tänk att det är 6 år sen man tog studenten, 5 år sen man flyttade till Oslo och nu är man här, i Australien! Tiden går för fort och även om det känns som man gjort en massa hittills så finns det så många fler saker man skulle hinna vilja med innan det är dags o bli ”vuxen” och bestämmer sig för vilken riktning man ska gå här i livet. Djupt jag vet, sån är jag såhär på kvällskvisten när man ligger och funderar.

 

 

Soluppgången Bondi Beach

 

Vi har haft en underbar jul och nyår här nere, trots att vi är på andra sidan jordklotet och hundratals mil ifrån familj och vänner. En uppdatering sen sist kanske?

Sist jag skrev skulle vi ju åka på akvarium och zoo, men så blev tyvärr inte fallet. Det var molnigt och duggade den dagen så när vi väl kom fram hade visst alla bestämt sig för att gå på akvarium (eller så är det alltid så lång kö), så vi bestämde oss för att gå på den stora kända bion Imax i Sydney, men där visade dom bara 3 nya filmer som inte lockade oss eftersom vi hade bestämt oss för att se Harry Potter, så det fick bli en fin middag på en fisk restaurang i Darling Harbour samt lite shopping av hårprodukter och ringar.

 

Darling Harbour


Eftersom att det är billigare att gå på bio på tisdagar här i Australien så bestämde vi oss för att gå och se Harry Potter här i Bondi Junction. Blev en mysig tillställning med mig, Flisan, Carro, Ebba och våra sambos Anders och Alex. Det jobbiga nu är att man bara går och väntar och väntar på den sista delen. Jag har även bestämt mig för att läsa alla böckerna, som Flisan har, när jag kommer hem! Kom ihåg det nu!

 

 

Biomys!


Det var väldigt fint väder förra veckan så man ville ju passa på och sola så mycket man kunde innan nyår! Det blev solning på dagarna och lite småfest på kvällarna, iaf för mig på onsdagen och för Flisan på torsdagen.

Jag, Pelin och alla de svenska grabbarna bestämde oss för att gå ut så vi hade lite förfest här hemma, kom ut sent och det blev inte mycket till utgång då vi mest fick gå och leta efter varandra och bestämde oss till slut för att gå hem igen. Tror vi var hemma på någon timma igen. En ganska dålig utekväll med andra ord. Eftersom Flisan jobbade onsdag och torsdag så kände hon för lite öl på torsdagskvällen istället...men då bangade jag och satt med och var trevlig istället. Men för dom blev det ingen utgång utan bara hemmachill...vi hade ju en dag imorgon att tänka på, nämligen NYÅRSAFTON!

 

 

31-12-10

 

Ohh ja, nyårsafton...MAGISKT!

Vi hade en underbar dag med solning, shopping och en mysig lunch ute. Ebba, Carro och Flisan korkade upp redan vid 17-tiden medans jag väntade någon timma pga en irriterande huvudvärk! Det blev en riktig tjejfest inne hos grannarna och även Emelie och Angelica kom (två tjejkompisar till Ebba från Sthlm). Vi hade utsikt över beachen så vi såg exakt hur lång kön va och när det blev dags att gå. Vi gick ner runt halv tio och kom in väldigt fort eftersom vi hade VIP biljetter och kön inte var lika lång där, den andra kön var däremot jääääätte lång! Det var 20 000 biljetter totalt och allt var slutsålt, och tro mig, det syndes! Vi med VIP banden hade tillgång till alla områdena, egen bar och egna toaletter. Dock skulle vi ha fått en välkomstdrink som vi inte såg till?? En massa olika dj´s´spelade innan tolvslaget och vi drack red bull-vodka i mängder. Runt 00.30 började David Guetta och spela - sjukt bra! Vi dansade och dansade och dansade tills vi i stort sett kände oss nyktra...nästan iaf. Blev en sen natt men vi hade riktigt riktigt roligt!

Jag hoppas att alla ni där hemma också hade en riktigt bra nyårsafton och GOTT NYTT ÅR på Er!

 

Redo för fest!


Emelie och Angelica

Här är VI! Carro, Flisan, jag och Ebba "från stureplan" hahaa

det gröna bandet....


Jag och min älskling !


 

had the time of my life

 

 

Felicioooooo

 

 

 

 

 

 

Davve G


Vad har hänt i 2011 då? Blev en mysig middag ute med Ebba på lördagen bestående av musslor och lamm - mums! Söndagsmys där inget märkvärdigt hände egentligen, vi tog igen oss! Och igår ja, då provjobbade jag i en souvenir butik där Carro nu jobbar men eftersom hon ska åka till Nya Zeeland om ca en vecka så behövde dom folk. Kan inte påstå att det är det roligaste jag gjort men det funkar och jag behöver pengarna. Jobbade igår, idag och ska även jobba imorgon. Huvudsaken är om man har pengar till hyra och mat så att man slipper ta ifrån sina sparade pengar.

 

Har förresten glömt nämna om min julklapp som jag fick ifrån mamma och pappa, morfar och tant Barbro - tack tack och tack, dom har jag tänkt att använda till en ny mobil (som jag redan köpt eftersom min andra vägrar och samarbeta med mig) och en dykarkurs vid ett senare tillfälle.

Dags för mig att krypa ner i sängen - börjar klockan 12.00 imorgon och vore skönt o få något gjort innan dess!

 

 

So long!

xxx

 


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: