freedom.

Jag håller på och läser min backpacking bok som jag beställde innan jag åkte men som tyvärr kom samma dag som jag flög så mamma fick skicka den hit med post, som i sin tur tog sin tid! Man får en massa tips om hur man ska packa, tänka budget och vad man bör ha med sig. Jag har nog packat ganska bra även om jag missat endel som dom tipsade om men som jag inte riktigt anser att jag hade haft användning för. Man får även läsa olika reseberättelser runt om i världen där man får en massa tips och idéer på vart man vill åka. En kille har cyklat genom 61 länder och 5 kontinenter...låter as coolt men svin jobbigt. Anledningen till varför jag köpte boken är för att jag mötte Sofie Berner, som är en av författarna, i Thailand 2008 när jag och Pernilla reste runt. Vi möttes på Koh Tao och har haft kontakt sen dess genom facebook. Hon berättade om boken och jag ville absolut läsa den! En bra bok för er som ska ut och resa...

Som ni säkert läst en massa om så är det översvämning på många ställen här i Australien. Vi befinner oss utanför Sydney nu i Bondi och här är det inget fara men uppåt längs östkusten så är många städer drabbade. Även endel områden på västkusten. Dom varnar för att det kan finnas krokodiler och väldigt farliga ormar i vattnet så jag är riktigt glad att man inte är där uppe nu. Vi har även börjat diskuterat lite vart vi ska ta vägen efter att kontraktet går ut 15 feb och pga all översvämning så ska vi dra oss ner mot Canberra och Melbourne och sedan ta oss upp när det lugnat ner sig. Det tråkiga är att mycket kommer säkert vara förstört. I Melbourne ska vi iaf se Kings of Leon och ev Yeasayer och Rihanna om vi har råd. Ska bli riktigt kul men hur länge vi stannar där är inte bestämt. Vi har ju pratat om att åka till Nya Zeeland också och när man ändå är där nere kanske man ska passa på o flyga över men vi får se vad som händer.
I tisdags slutade dt med att vi gick ut en sväng. Vi drog till The Gaff inne i city och hade riktigt kul. Jag och Flisan dansade i stort sett hela kvällen och det kändes som evigheter sen vi dansade...dom ställena vi varit på de senaste veckorna har inte direkt haft något dansgolv. Kul och lugn kväll! Igår var jag med Ebba, vi solade en stund och gick sedan till Vodafone för att få min tfn fixad...men dom hade såklart fortfarande inte en lösning. Problemet är att dom ska låsa upp min mobil men den koden dom fått funkar inte och kontoret uppe i Queensland är översvämmat så alla har fått evakuera. Jag ska gå tillbaka dit idag och hoppas på att dom kan fixa det. Annars hände dt inte mycket igår...jag gjorde en soppa, liknande gulasch soppa, och sedan satt vi med grabbarna och Anders 2 nya tjejkompisar ifrån Umeå som kom o hälsade på. Jag gick och la mig ganska tidigt för att jag inte mådde bra och somnade inte förrän halv 2 tror jag och sen sov jag hela natten till 11 på morgonen. Nu har jag diskat iordning här hemma,ätit en god frukost och uppdaterat mig på vad som hänt där hemma genom aftonbladet, så nu är dt bara o hoppa in i duschen o sticka till vodafone och ta mig en sväng förbi Flisan som jobbar just nu!
Min goda goda frukost!!!



På återseende!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: