thailand nästa!

Yes, nu har jag bokat biljett över till Thailand i 3 veckor. Åker på måndag och kommer tillbaka den 22a februari. Jag hade ju turen i att ha en så snäll syster som gärna bjöd mig på biljetten så att jag kunde komma dit och möta henne, min bror, kusin och alla vännerna från hemma som kommer att vara där. Ska bli riktigt kul! Flisan kommer stanna kvar här tills vårat lägenhetskontrakt går ut och sedan vänta kvar de sista dagarna tills jag kommer tillbaka! Då är tanken att vi ska fara och jobba på någon farm eller med fruktplockning i ca 1,5 månad för att kunna åka över till Bali i några veckor i april. Varken jag eller Flisan har varit där och vi har träffat en massa människor som rekommenderat det och dt kostar inte alls mycket att åka dit + att det är billigt där :)

Igår var det australia day (australiens nationaldag) vilket innebar en massa fest, mycket folk och tävlingar på stranden. Jag och Ebba bestämde oss för att stanna här i Bondi o fira medans de andra drog in till city och hängde i Hyde Park till en massa olika konserter osv. Jag och Ebba satte oss ute i gräset och drack breezer och njöt av utsikten av tusen människor på stranden. Det var även sommarens varmaste dag igår, 36 grader här i Sydney så man fick hålla sig i skuggan om man inte ville svettas bort! Dom hade en massa olika tävlingar på stranden, bl a tävlar alla stränder om vem som kan ha flest upplåsbara flipflops i vattnet och jag tror Bondi hade 2000 st som folk flöt runt på. Helikoptrar flög runt och fotade detta och badvakterna hade fullt upp med att hålla koll på allt folk som drack och badade och tydligen var det massa olyckor. Kvällen avslutades med fest inne hos grannen, en sen utgång och innan vi gick och la oss la vi oss på gräset och lyssnade på musik och kollade på stjärnorna! Underbart!
Bilder kommer senare...

Idag kan jag helt ärligt påstå att inget vettigt har blivit gjort, har kollat på film efter film och skypat med min bror och kusin! Hahaa Carl kan ju vara allt för rolig ibland :)

I fredags åkte jag, Nicole och Flisan in till city och hade planerat att gå på zoo men eftersom vi kom iväg lite för sent så skippade vi det och gick istället o köpte öl/breezer och satte oss i botaniska trädgården med varsin macka och njöt av vädret och en fin utsikt. Senare på kvällen mötte vi upp Anders, Alex, Daniel och Ida och gick till en fin restaurang vid darling harbour där jag för första gången åt känguru!!!! Riktigt gott kött men pga någon konstig mandarin lag så var den väldigt söt. Daniel provade på krokodil och jag fick även provsmaka, mycket gott! Blev en vinflaska och några drinkar innan vi tog bussen hem runt midnatt och for hem för lite sömn!
Sydney Tower



Vi möttes av ett band som spelade riktigt bra musik - video finns!



Flisan och Nicole!



Myyys



Me



Min känguru!



Darling Harbour by night



Alla - utom Alex



Love



21-01-11

På lördagen blev det utgång i city på The Gaff med Ida, Flisan och Daniel. Har tyvärr inga bilder därifrån men vi hade riktigt roligt...Jag och Ida blev kvar till sist och kom inte hem förrän halv 6 på morgonen. Vi mötte en irländare, två broder, en skum kille som började ta en massa bilder på mig och en annan australiensk tjej vi hade träffat på. Jag höll t om på att ramla rakt ner på dansgolvet då jag missade ett trappsteg och flög ner på dansgolvet och hela min drink hälldes över någon annan - oj! Blev även ett fyllesamtal med SNSB som var i Jönköping och spelade! Galna gubbar + en eller två pojkar! :)

Annars har hela den här veckan mest bestått utav solning och mycket movienights! Imorgon har jag och Flisan planer på att åka in till city igen och försöka oss på någon turistattraktion, får se vad det blir till. Detta blir min sista helg i Bondi på ett tag så vi får se vad helgen bjuder på...måste ju packa ihop allt också, hur det nu ska gå? Wish me luck! Nu ska jag krypa ner i sängen o försöka få lite sömn!

Skickar en hälsning till mamma o tjejerna som är uppe i Sälen och gör Tandådalen osäkert - hoppas ni har galet kul! Cia och Niklas - kom och möt mig i Thailand, saknar er massor och hade varit så kul om jag även fick kramas med er! Till thailandgänget - vi ses på tisdag runt 8 tiden, hoppas ni e vakna då :)
Och till er alla där hemma/ute i världen - hoppas ni har det bra!
Godnatt på er!
xxx



Kommentarer
Therese

Hej!



Nu har jag fixat ett träningsprogram till dig! Jag har inte din mailadress så du kan väl maila mig på [email protected] så skickar jag det till dig! :)

Puss!

2011-01-29 13:57:25
URL: http://stayfittn.blogspot.com/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: