träningsvärk!

Ja, ni hörde rätt! Som säkert dom flesta såg så la jag ut en statusuppdatering på facebook där jag utmanade mig själv med att göra x antal situps fram till sommaren beroende på hur många som gillade....det slutade med att jag skulle göra 140 situps fram till sommaren som var det högsta antalet, såklart!!!!

Nu har jag faktiskt varit duktig i 2 dar och varit ute och gått i 1 timme och gjort 120 situps med 4 olika övningar. Så idag, sitter jag med världens träningsvärk och önskar jag hade den mest vältränade kroppen! U wish! Jag tycker iaf att ni ska vara stolta över mig att jag försöker här borta!!! Ska försöka mig ut och gå senare tänkte jag.




Bondi Beach


I fredags var vi på stranden och njöt i några timmar, badade som ett barn i havet och här är det så mycket vågor att du måste verkligen ha koll på bikinin så att den sitter kvar!!! Undrar verkligen hur mkt bröst killarna får se per dag i vattnet ;) !!!! På eftermiddagen gick jag tillbaka till vodafone för att få en klarhet i vad som händer med min mobil. Dom kunde tyvärr inte låsa upp min mobil nu pga att deras kontor i Queensland är översvämmat så jag fick ett nytt simkort som jag kan använda i den telefonen. Nu går jag runt med två mobiler, men eftersom jag gett  det ena numret till alla så vill jag fortfarande ha kvar det och då måste jag bara ha slut på pengarna först så att jag kan byta över det numret till vodafone. Krånglig historia dt här men under kontroll! :)

Kvällen tillbringades inne hos grannen då jag, ebba, nicole och oliver bestämde oss för att gå ut. Vi drog till en nattklubb som heter Ivy. Där har dom flera olika våningar med olika dansgolv, ett lite finare ställe om du frågar mig...känner mig lite lost i stureplan ;) Kul kväll men dyra drinkar, lyckades såklart beställa den dyraste

mohjito´n för 19 dollar som jag såklart njöt av huuuur länge som helst!




Målade kvinnor på stranden




Oliver & jag




Ebba, jag & Oliver på bussen in till city




Jag & Oliver




Oli provar snus...slöseri med snus för min del!!!




Nicole (Ebbas tjejkompis från stureplan) & jag




Jag och min dyra mohjito




Från en spegel på Ivy...


Lördagen var menad för en myskväll, men tror ni den sluta så? Oh nej! Jag lyckades nämligen, efter mkt om och men, återförenas med min gamla klasskamrat Ida Ojala som också kommit till Australien. Vi pratade en massa gamla minnen och skrattade som aldrig förr. Flisan och grabbarna hade bestämt sig för en utgång (eftersom dom körde movienight på fredagen) så vi hakade till slut på den idén. Vi fick även ett överraskande finbesök utav en av våra vänner ifrån hostelet, nämligen Malin och hennes pojkvän + tjejkompis. Dom var bara förbi och sa hej men vi bestämde att vi skulle möta upp dom senare inne i city om vi lyckades komma dit. Tyvärr kom vi aldrig dit. Det blev en lååång förfest här hemma och sedan en utgång här i Bondi. Det slutade med att jag och Nicole var dom enda kvar på utestället till slut då några var inne i city, någon var på strandpromenad mitt i natten och några dansade galet runt soffbordet. Galen kväll! Jag och Nicole lyckades bli bjudna på drinkar hela kvällen och stannade tills dt stängde, klockan fyra på morgonen. Då lyckades vi även träffa några kanadensare som vi satt ute på gräset med till tidigt på morgonen och åt chips. Galen kväll, ja jag sa ju dt!

 

 

Söta Ida




Anders & jag




Jag och två kanadensare




Två kanadensare med chips




Världens godaste chips!

 

Söndagen - ja jag sov och sov och sov och sov! Lyckades dock ta mig ner till en restaurang här nedanför och njuta av världens godaste hamburgare! Vi snackar ”Tullin´s” hamburgare, för er som vet! Vi fixade även in Ida i vårat lilla kollektiv här nere!Daniel hade nämligen 2 sängar lediga i sin lägenhet så Ida har en säng där inne i iaf 2-3 veckor då en tjej är iväg på roadtrip. Välkommen Ida!

 

 

 

 

 

Tack vare denna galna helg, som jag nästan hade bestämt skulle bli en vit helg (bara nästan och som ni ser lyckades jag inte), så mådde jag skit i måndags. Jag låg i sängen hela dagen svettades och förs i omgångar och hade jätte ont i halsen. På kvällen lagade jag mat till mig och Felicia, fick bli en pasta rätt med skaldjur, och kollade på filmen The Proposal med Ida. Vi skrattade som tokar!

 

Tisdagen bestod av jobbsökande och panik över vad man ska göra när lägenhetskontraktet går ut den 15 feb. Vi har så många planer och man vet inte var man ska börja nu när dt är översvämning på så många ställen. Vi har pratat om att åka ner mot Melbourne men att stanna i Canberra och se lite utav dt och sedan jobba på en farm eller plocka frukt till konserten med Kings of Leon den 18 mars. Men, nu är biljetterna slut och jag vet inte alls hur vi ska göra! Jag är så sugen på o dra över till Thailand och Bali och hänga där ett tag nu när dt är säsong men kommer inte ha råd med det om jag ska se resten av Australien också. Kan man inte bara vinna på lotto? Jag och Flisan får ta och sätta oss ner och komma fram till en bra lösning helt enkelt, vi vill iaf samma saker med Australien så dt är ju skönt! Både hon och jag vill till Nya Zeeland och Bali iaf men dt beror helt på pengarna. Återkommer med info! På kvällen var jag, Ida och Flisan ute och gick/sprang i en timma längs strandpromenaden. Riktigt skönt var det!

 

Hör och häpna! Igår klev jag och Ida upp vid halv 9 och gick i en timma. Jag kände mig inte helt ok i halsen så vågade inte springa och ta i för mkt. När vi kom hem igen gjorde jag även 120 situps i 4 olika övningar. Blev en dusch och en lång frukost på det innan jag, Ida och Nicole åkte till Paddington (ligger mellan Bondi och city) där vi sökte jobb hela dagen. Lyckades hitta endel intressanta butiker där jag sökte. Jag och Nicole stannade även på vägen hem i Bondi Junction (köpcentrum) och åt, passade på att söka jobb där också när jag ändå var där! När vi kom hem la jag mig och läste i min bok Mötley Cruë som jag läser nu, riktigt bra bok! Jag vilade en stund och vaknade upp när Flisan kom hem ifrån jobbet (en halvtimma senare). Blev en lugn hemmakväll bestående av nudlar, ryggmassage och en hel del bok läsande.

Jag har dock sovit uselt inatt då jag hostat som en idiot och haft jätte svårt att sova, blev väckt av Oliver som kom och väckte oss inatt efter han varit ute på krogen och hade problem med att somna efter det eftersom jag började hosta igen.

Idag har jag inte så mycket planerat mer än att Ida ska klippa mig och att jag ska försöka komma på benen med min träning, måste bara göra något åt denna värk, får se om jag får till en liten tur iaf! Flisan var sugen på öl, så kanske skålar med henne istället. Imorgon har vi nämligen bestämt att vi ska åka in till Sydney och turista lite, gå på akvariet eller zoo´t tror jag och sedan framåt kvällen äta på en fin restaurang med våra sambos i Darling Harbour för dom pengarna som Anders tjejkompisar lämnade efter att dom fått sova här! Thanks tjejer ;) Ska bli en trevlig fredag!!!



 

Bild ifrån den runda jag brukar gå - på bild syns Elina!

 


Nu ska jag klippas!

So Long!

 

xxx

 

 



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: