010311 - roadtrip part three

Sitter just nu på en Shell mack precis vid motorvägen och vi har parkerat oss här för natten. Vi är några mil utanför Grafton och har i stort sett inte kommit någonstans idag pga fel på bilen. Igår kväll när vi körde så var målet att komma hit, där vi är idag, men vi blev tvungna att stanna vid Emerald beach eftersom bilen överhettade. Planen var först att campa vid stranden men vi mötte några snälla fiskare som visade oss vägen till en mer avskild plats där risken för att bli tagna och få böter var mindre. Vi slog upp läger och kröp in i våra krypin...
Jag och Ida började spela kort och helt plötsligt hör hon något (ska tilläggas att det blixtrar och blåser en hel del) och börjar skrika och tror att det är Daniel och Flisan som skrämmer oss - men icke! Blåsten skrämmer oss då tältet rör sig fram och tillbaka! Imorse när vi vaknade inser vi att vi just tältat i nationalpark - närmare bestämt en känguru park - och det är kängurur överallt! Flisan och Daniel fick t om bild på en känguru mamma som hade sin unge i pungen! Ska försöka få tag i den bilden så ni får se :)

Idag började vi åka men stannade till i Woogoolga för att tanka och få någon att titta på vår kylare som läcker. Det slutade med att en kille skulle hjälpa oss att fixa iordning bilen, men vi skulle få vänta i 3-4 timmar där så vi vandrade ner mot stranden. Jag och Ida lyckades såklart hamna i en jätte fin klädbutik där världens trevligaste kvinna jobbade, vi provade kläder (och köpte) och fick ladda våra mobiler o datorer där. Blir galen på att inte ha batteri på varken kamera, mobil eller dator!!! Tror inte jag och Ida är menade för o campa då vi ligger o pratar om hostel sängar varje kväll och bara längtar till ett eluttag :)
Efter att ha besökt den snälla damen i den fina klädbutiken så gick vi ner mot stranden och mötte upp Daniel och Flisan. Vattnet var helt underbart där! Lagom värme och roliga vågor - dock väldigt strömt! Men vi hade superkul i vattnet! Vi solade sista stunden och lyckas såklart bränna oss! Hela mitt ansikte är rött och jag har brännt mig lite här o var på kroppen :(

Vi börjar rulla vidare och hade bestämt oss för att besöka en farm där vi hade fått höra att dom sökte folk, men under allt letande efter denna farm så blir bilen super het igen så vi fick åka hit, till Shell, för att försöka byta en säkring som har gått. Vi bestämde oss för att stanna här då vi har både el, dusch och en mysig gräsmatta att sova på! Nu ikväll så har vi roat oss med en lång skön dusch, nudlar, tittat på himlen som har blixtrat som tusan och nu sitter jag och Ida här med varsin dator och håller oss borta ifrån regnet som öste ner nyss! Får se när vi kryper ut till de där varma o sköna tältet ;)
Här får ni lite bilder ifrån förra veckan i Bondi...
230311 - mötte upp dessa härliga pojkarna för en reunion på Beach Road
Oliver, Florens och Mark



240211 - Anders och Robin när dom leker på hostel taket



240211 - Jag på taket över Noahs backpackers



240211 - Solnedgången på Bondi Beach



240211 - Jag, Ida, Flisan och Ellen gick till North Bondi och grillade korv och drack alkohol denna mysiga och sista torsdag i Bondi.
Här ser ni Ida och mig.



240211 - Fina Flisan



240211 - min nyfunna vän Ellen ifrån Stockholm



Nu ska jag krypa ut till tältet och få lite sömn.
Godnatt på er därute :)

xxx




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: