040311 - roadtrip part four

Efter mkt om och men så är vi nu framme i Byron Bay! Vi kom hit för två dagar sen och bor på ett hostel som heter Aquarius. På onsdags morgonen lämnade vi Shell macken och for upp till Grafton för att fixa fläkten som inte funkade, och orsakade överhettningen hela tiden, vilket var fixat på 2 sek då det bara behövde bytas några säkringar. Vi anlände till Byron på eftermiddagen och parkerade oss vid stranden för att leta boende men hann inte ens komma ifrån parkeringen innan nästa problem med bilen uppstod - det gick nämligen inte o låsa alla dörrar i bilen så Daniel fick åka iväg för att se om han kunde fixa det, utan lycka!
Jag och Ida tog in på Aquarius hostel - var trötta på att tälta - medans Flisan och Daniel tog in på en camping över natten. Första kvällen bjöd på gratis mat på hostelet, vindrickande vid stranden och utestället Woddys där vi pratade med människor ifrån alla möjliga länder! Vi hann knappt prata färdigt med folk innan nästa gäng kom o satte sig, kändes som vi var på någon slags "speed-date" haha! Men vid midnatt kom tröttheten så då vandrade vi hemåt!

Igår gick vi upp skapligt för att hinna betala en till natt på hostelet men fick sedan det tråkiga beskedet att Flisan och Daniel ville åka vidare! Det är väldigt dyrt här (dyrare än Bondi) så om man inte får tag i ett jobb snarast så blir det nog att åka vidare för oss också! Så, gårdagen bestod faktiskt av att leta jobb - vi gick in i några butiker, hostel och letade en hel del på internet, men alla säger att dt e väldigt svårt o få jobb här så jag och Ida har sagt att vi ska ge Byron helgen och får vi ingen lycka så åker vi vidare! Så, idag ska jag roa mig med att ringa WTC och kolla om dom har några farmjobb eller annat i närheten!

Vi hade en dålig dag igår, med allt jobbsökande och ångest över pengar hit o dit - kändes som att allt gick emot en, var dt inte dt ena så var dt något annat! Hade ett långt samtal med min saknade mamma och hon fick mig på bätte humör! Vi åt middag här på hostelet, som man får gratis, och satt sedan kvar o drack några drinkar medans dt pågick någon slags frågesport där vi halvt deltog med några engelska tjejer. Julia (Anders kompis ifrån Umeå) kom hit o vi gick upp till Beach Hotel där MGMT spelade!!! Tyvärr så var alla biljetter utsålda så vi stod bara utanför och lyssnade, men dom var riktigt bra live! På vägen hem mötte vi, på något konstigt vänster, dom två mest annorlunda personerna jag någonsin träffat tror jag hahaa - en skåning och en smålänning som verkligen gjorde min kväll! Vi satt och drack några öl/breezer med dom en stund och vandrade sedan hemåt - en helt lagom kväll!

Denna mysiga morgon har jag haft skype dejt med mina kära - Carl och Jasmine! Saknar dom!!! Calle va ju inte så längesen jag träffade men Jasmine känns som en evighet sen! Min lilla Ghamba :)
Nu ska jag ta o äta lite frukost med Ida och få igång denna dagen! Tyvärr så är det dåligt väder här idag, har regnat hela morgonen men är uppehåll nu - men den här dagen har nog något roligt o bjuda på ändå :)
Här kommer lite bilder ifrån vår roadtrip upp hit!

260211 - Newcastle

260211 -  stranden i Newcastle



260211 -  Audrey Wilkinson vineyard i Hunter Valley



260211 - vingårdarna i Hunter Valley



270211 - Vi stannade längs kusten och tog ett dopp vid Pacific Palms - helt underbart!



270211 - Underbart!



280211 - Vi stannade till vid Smoky Cape några mil utanför Port Macquarie



280211 - Smoky Cape



280211 - Jag och Flisan vid Smoky Cape



010311 - Här har vi precis övernattat i Emerald beach vid en nationalpark och vaknar upp o får syn på denna "lilla" varelse utanför våra tält. Det var hur många som helst runt om oss, man kunde höra dom runt tälten tidigare den morgonen.



010311 - Vackra Emerald beach med silkes len sand

Bilder efter detta sitter tyvärr Daniel och Ida på så detta är vad jag kan erbjuda nu!
Nu blir dt en dusch! På återseende...
xxx





Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: