100311 - BYRON BAY

Ja, här bor jag nu - i byron bay med ca 16 andra i en as stor lägenhet, hur mysig som helst, och människor ifrån hela världen! Jag och Ida har nu bott på hostel i en vecka och det har blivit ganska dyrt faktiskt - vi bor billigare nu och har inget direkt krav på hur länge vi måste stanna men har bestämt oss för att iaf stanna en vecka till - då vi båda vill bo kvar och skaffa sig ett jobb här.
Byron Bay är super mysigt och en massa live band som spelar varje kväll på olika ställen. Vi flyttade in här igår och efter att vi gjort oss hemmastadda, tvättat, duschat osv så följde vi med hela gänget till Buddha Bar där en kille ifrån våran lägenhet skulle uppträda men han var för sent ute så schemat var fullt när han kom. Vi gick hem en sväng och drog sen ner till stranden och satt i en stor ring och lyssnade på Fabian (killen som skulle uppträda). Hur mysigt som helst och han är jätte duktig!

Dom andra dagarna har i stort sett bara bestått av att söka jobb - jag har mest sökt genom internet men ska ge mig ut och söka också. Jag och Ida har bestämt oss för att skaffa RSA som ger dig tillstånd att jobba på restauranger/barer/caféer där som säljer alkohol så vi ska kolla upp det idag.
Men vi har ju roat oss lite också :) I fredags var vi ute med 2 tyska killar ifrån vårt hostel. Vi var på ett ute ställe som heter Chicky Monkeys där man fick stå på borden och dansa - jätte konstigt men kul var det! Höll dock på o ramla ner ifrån dom där borden x antal gånger men det är ju typiskt med lite alkohol i kroppen! Lördagen och söndagen faktiskt tillbringades på Beach hotell där vi var och såg flera band uppträda - på lördagen var det först M.Jack Bee http://www.myspace.com/mjackbee spelar Indie/Pop musik - jag älskar den sortens musik!!! Det andra bandet som spelade var Red Ink http://www.youtube.com/watch?v=rkF0co3x_JA ett band ifrån Melbourne som var riktigt bra! Han som sjunger var helt vild på scenen och spottade ut mot publiken och hoppade runt på scenen, det var dock en incident då en i publiken slängde någon sorts dryck över hela honom och han blev riktigt arg och stoppade alltihop. Helt galet men kul och se :) På söndagen var vi och kollade på ett reggae band som spelade - The Red-Eyes http://www.reverbnation.com/theredeyes som också var riktigt bra! Beach hotel kryllade av massa hippie typer och alla bara stod o gunga till musiken!!! Riktigt kul att få uppleva sånt som man absolut inte kan tänka sig ske i Sverige!
På söndagskvällen köpte jag och Ida oss varsin varsin vinflaska som resulterade i en riktigt rolig kväll med mycket prat och skratt - dock ingen utgång men däremot några telefonsamtal hem till Sverige (ifrån våra australienska mobiler)!!! Resten av dagarna har bara bestått av jobb sökanden och det är lika svårt o få jobb här som i Bondi, om inte svårare, men nu har jag fått lite tips utav dom jag bor med så ska fixa RSA och sen ge mig ut och söka på restauranger,barer och caféer!!! Har även mött 3 jätte härliga tjejer ifrån Malmö och 1 tjej ifrån Skottland som vi bott med på Aquarius - vi har umgåtts väldigt mycket med dom när jobb sökandet har fått legat på hyllan!
Welcome to Byron Bay



Byron Bay - main beach



The Red-Eyes



En annan strand här i Byron Bay - jag vet dock inte namnet på den tyvärr.



Ibland blir man barn på nytt



Emelie, jag och Antonina (2 av 3 tjejer ifrån Malmö som vi bott med på Aquarius)



Vackert

Fler bilder ligger på facebook - nu ska jag ta o äta lite!
xxx





Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: