120311 - Let´s celebrate!

Sitter på en av våra jätte mysiga balkonger nu i vårt nya hem här i Byron Bay! Vi bor med folk ifrån bl a Tyskland, Frankrike, Spanien,Nya Zeeland, Miami, Florida osv...har inte ens hunnit fråga alla vart dom kommer ifrån o kan helt ärligt säga att jag har svårigheter med att minnas alla namn här, men det löser sig nog!

Ägnade gårdagen åt att gå runt här i Byron och söka jobb - blev lycka på vissa ställen där dom tog emot min CV och sökte folk. När jag kom hem så gick jag även igenom tidningens annonser och sökte på några jobb, har faktiskt redan fått en intervju tid nästa fredag för ett jobb där jag isåfall ska servera på två bröllop i April för en catering firma. Vi får se hur det går, har ju inte jätte stor erfarenhet utav det men vi får hoppas på det bästa! Blev annars en lugn hemmakväll för min del, satt en stund med de andra här och i stort sett tittade på när dom blev fullare o fullare, sen kröp jag in till sängen och somnade till några avsnitt av Vampire Diaries, efter att jag skypat med min syster Sandra och pratat i tfn med Mamma, Niklas o kusinen där hemma!
O idag blev det en tidigt uppgång för att sitta på RSA kurs hela dagen! RSA är ett intyg du måste ha här i Australien för att få jobba på arbetsplatser där dom säljer alkohol, och du måste skaffa nytt intyg i varje delstat du är i, så om vi nu åker vidare till Brisbane (som ligger i Queensland) så måste vi skaffa ett nytt intyg. Men vi får bara hoppas på att vi får jobb här och kan spara ihop dom pengarna vi behöver så att vi bara kan slösa dom på en massa roligheter senare :) Har ju en massa aktiviteter jag vill göra så som ta dyk certifikat och dyka vid barriärrevet, segla runt Whitsundays, bila runt på Frasier Islands, skydive i Cairns osv :) Vi klarade iaf kursen, vilket egentligen inte var så svårt, men lite duktig måste man väl få känna sig efter att ha suttit och lyssnat i 5 timmar och sedan klarat ett prov, man fick ju faktiskt bara ha 4 fel och jag hade 1 :)
Får se om det blir något slags firande för oss ikväll eller om vi tar en mysig hemmakväll - om jag hade fått bestämma så hade jag helst suttit hemma hos mamma o pappa nu o ätit en god middag och druckit en massa gott vin med mamma, lena, cia, sandra och alla de andra tjejerna :) Känner för en sådan kväll idag o tillägnar min tanke till dom ikväll! När jag kommer hem ska jag ordna en sådan middag - med en massa gott vin och dom där goda grillspetten som jag lagade i somras :)
My memory lane

Älskade vin flaska - jag saknar dig!
:)



Du kommer alltid vara den finaste killen jag träffat! Jag älskar och saknar dig!
R.I.P Pride and Joy - Tuffe





PUSS



Love you



Me & Mami



Kusse o jag när mamma fyller 50 !



Mami & Papi



Sommartider



Me & sis på Bangkoks flygplats 210211



Älskade sis me min bebis!!!



Jag och min plutt Tuffe



Malin och Molly



Love you min bebis!




Tillägnar även en tanke till alla drabbade efter det som hänt i Japan och resten av världen!
Gary Jules - Mad world
Ha en fin kväll allihopa! Jag saknar Er där hemma!
Puss&Kram

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: