Au pair!

Japp! Ikväll tackade jag ja till erbjudandet i Brisbane om att komma o bo hos dom och få mat gratis i utbyte mot städning, tvätt och passning av barn. Jag kommer (vad jag har förstått) inte att behöva jobba så mycket hos dom, städning 1 gång i veckan och tvätt 1-2 så jag kommer ha tid över till ett arbete vid sidan av. Har redan börjat titta lite på internet och har hittat några som jag ska söka på. Jag är ledig varje helg så då kan jag ju jobba någon annanstans! Känns riktigt kul faktiskt, verkligen något som passar mig! Det är en familj på fyra (snart 5), mamman är gravid och ska föda inom 2 månader, två söner på 2 och 3,5 år. Svensk familj och mamman vill att man pratar svenska med barnen så det är ju bra, samtidigt som det hade varit kul o få träna på engelskan men det gör man ju i stort sett hela tiden här! Så, imorgon ska jag kolla buss biljetter och kommer åka dit söndag elr måndag. Jippiii! Ida funderar fortfarande, men följer ev med. Först skrev mamman till oss och undrade om båda ville komma men sen är det bara jag som varit intresserad då Ida fick frisörjobbet men när hon funderat lite så vill hon nog med, så vi får se hur det blir!

Fredagen blev en hemma kväll, inget spännande som hände. Vi satt på balkongen och mös, Ida klippte några av killarna här och sedan kröp vi båda in till sängen! Dock blev det desto livat på lördagen! Under dagen kan jag meddela att både Ida och jag inte var speciellt aktiva, dock fick jag något ryck fram emot eftermiddagen och tog mig ut för en powerwalk/springrunda i en timma! Firade det med en box vin på vägen hem :) Satt med resten av gänget här hemma och små drack lite innan vi drog ut till Woddies och festade vidare! En av tjejerna fyllde år så hej och hå så var man på champagnen igen! Vandrade dock hem runt två tiden, trött full och deckade i soffan (vilket inte var ett smart move ifrån min sida)!
David var lite törstig?



Fabian & Ellie



Ellie & David



Natalia & Ellie



Flip, David & Fabian







Ja, som ni ser - man vet aldrig vad som kan hända när man somnar på en efterfest!

Söndagen, som ni kan förstå , tillbringades hemma! Jag förstår inte hur man kan bli så sliten nu för tiden! Är jag så gammal? Fan, hur blir det då sen? Usch ångest över den dagen! Orkade knappt laga mat ju!
Måndag - Idas 25 års dag - GRATTIS igen! Heeelt underbar dag! Vaknade tidigt och tog mig ut för att hitta ett ställe där jag kunde göra pedikyr. Har haft så sjukt ont i mina stor tår efter min pedikyr behandling i Thailand, hade lite ont innan men blev desto värre efter den behandlingen. Så, nu tog jag tag i det och gick dit för att få hjälp! Blev jätte bra men har fortfarande lite ont, men blir det värre så sa hon att jag måste gå till läkaren - HJÄLP! Så hoppas hoppas på det bästa! Efter det hade jag planerat att leta jobb och hitta en present till Ida innan vi skulle gå och handla all mat till grillningen, men nej nej - hela eftermiddagen gick åt till att hitta en bra present till Ida och jag hitta den! Hon fick ett jätte fint silver armband med skriften "Good friends are like stars you can't always see them but you know they are there" och ett nagellack som jag visste hon ville ha! Vi förberedde all maten här hemma, grillspett majs bröd och sallad som alla hade varit med och betalat på. Sedan tog vi oss till grillplatsen vid stranden och hade en underbar kväll med riktigt god mat, vin, Fabian som spelade gitarr och en fin utsikt över vattnet och fullmånen!
Grillspett, korv, tomat och turkiskt bröd



Jag älskar majs!







Ida 25 år, i stort sett alla i lägenheten och en underbar kväll!


Idag har jag varit trött - jäääätte trött! Trots att jag gick och la mig skapligt, men så fort jag la mig ner för att läsa lite i min bok, Mötley Crüe, så somnade jag! Hade sedan en sådan där stund då jag funderade över hur jag skulle göra med allt - beslutsångest! Men efter ett långt samtal mamma, pratstund med Ida och efter att jag pratat med mamman Anna-Klara i familjen så bestämde jag mig för att göra detta! Har alltid funderat på att göra det men aldrig kommit iväg så nu tar jag min chans! Sen får vi ta resten därifrån, tar en sak i taget nu! Men är super taggad!!! Så dom närmaste dagarna ska jag bara njuta av mina sista dagar här, vem vet jag kanske åker tillbaka senare? Gillar verkligen Byron! Nu ska jag fortsätta läsa min bok innan jag somnar!
Så här ser lägenheten ut



Balkong nr 1



Balkong nr 1



Vardagsrum



Köket



Balkong nr 2

(+ en massa sovrum, tvättmaskin, toalett, dusch och badkar)

Godnatt på er!
Förresten, kan någon som använder blogg.se förklara för mig hur man lägger upp en film/youtube klipp?
xxxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: