just let it out!

Först och främst vill jag meddela att idag är 2 år sedan min mormor gick bort. Kan inte fatta att tiden gått så fort! Är glad över att jag kommit hit där jag är idag men har fortfarande mycket kvar att bearbeta. Och morfar, så stolt över dig att du klarat dig så bra igenom den här tuffa tiden! Jag saknar dig mormor! Önskar jag kunde äta strömming idag i din ära och med en bukett liljor på bordet, men det får bli när jag kommer hem! Älskar Er!
R.I.P







Har haft en jätte mysig förmiddag med Ida, vi har strosat runt i butiker och bara gått runt. Hela veckan har bara sprungit iväg och ska jag vara helt ärlig så känner jag mig halv duktig med jobb sökandet, vet att jag hade kunnat ansträngt mig mer men har försökt och lägga tankarna på roliga saker också! Har legat på stranden och försökt få tillbaka min bränna som jag anser börja försvinna men ingen håller med mig, varit och sett Fabian (vår flatmate) uppträda på Buddha bar, sökt jobb på internet och fått många svar tillbaka...b la en skidanläggning utanför Melbourne som söker säsongare till juni-sep så jag ska på intervju i April och om jag får jobbet så kan det nog bli så att jag blir kvar här över sommaren. Vore skit kul att få uppleva det och speciellt här nere! Jag har även fått mejl ifrån 2 olika familjer, en i Brisbane och en i Surfers Paradise. Dom vill att jag kommer och bor o jobbar där, vilket isåfall kommer ge mig gratis boende och mat, men måste ju då skaffa mig ett deltidsjobb vid sidan av så att jag kan spara ihop pengar. Vad tycker ni? Borde jag ta det?
Är ju en solklar erfarenhet det med, att få bo o jobba hos en Australiensk familj. Den ena familjen är dessutom svensk! Det tråkiga är ju bara att jag isåfall måste lämna Byron och ev Ida om hon inte följer med (familjen i Brisbane kan ta oss båda), men kan ju alltid komma tillbaka!!! Jag och Ida var dessutom på en intervju den här veckan på en indisk restaurang, men det vara ganska skumt upplägg på det hela tycker jag. Både jag och Ida hade fått samtal om intervju och samma tid, men när vi kommer dit sitter 4 andra också och väntar och vi fick ha varsin enskild intervju med ägaren på några minuter där han frågade samma frågor till alla och avbröt gärna när man pratade. Vet inte riktigt om jag hade velat jobba där även om jag skulle få det.
Och just det, Ida har fått jobb!!!!! Hon jobbar extra, ca 3 dar i veckan, på en frisörsalong!!! Så, STORT grattis till henne!!! Och på måndag blir hon 25 år gammal, detta ska vi fira (började redan häromdan med en flaska champagne)!!!

Jag har haft väldigt ont i rygg och axlar den senaste veckan och inte sovit bra så idag tog jag tag i det och gick till ett massage ställe och frågade om dom kunde hjälpa mig och vad dom tyckte jag skulle göra. Hon sa att hon skulle hålla på i 45 min o försöka komma åt alla knutar som satt och hålla på ganska djupt, jag var såld! Men herregud - vilken upplevelse! Hon kom åt alla punkter och när hon började trycka på min rumpa så skrek jag nästan rakt ut - det gjorde sååå ont! Hon sa att jag bar på en massa stress och verkade hålla mycket inom mig - vilket stämmer - så jag skulle bara fokusera på andningen. Helt plötsligt bara brast det - allt bara släppte och jag bara grät och grät! Det var något helt enormt, går inte att beskriva men jag är så glad att jag gick dit! Nu ska jag bara försöka följa hennes råd och dricka mycket vatten och gråta ut!!!
Jag har även hunnit med att göra världens godaste pasta till mig och Ida, riktigt gott blev det med lite allt möjligt i - kyckling, tomater, vitlök, gul lök, feta, avokado, basilika osv. Blev riktigt gott så ska ta och dokumentera det någon dag så att den som vill kan ta receptet :) Apropå mat, så har jag bestämt mig! När jag kommer hem så ska jag anmäla mig till en matlagningskurs eller liknande för att få ännu mer erfarenhet i kockandet - jag älskar ju att laga mat!
Nu är snart kvällen här (snart 20.00) och jag, Ida och Natalia har precis varit till stranden och kollat in alla surfare. Natalia surfar och ville se vågorna och Ida ville prova sig på surfandet lite, själv så njöt jag bara av utsikten då min rygg är helt öm efter massagen. Nu ska jag gå ut och vara social mot mina vänner!
Byron Bay - main beach
Här är vi och några av våra flatmates!



Lizzie (New Zeeland), Ida och jag



Från vänster: Fabian - musikern från France, Flip - skojare från Holland och lille David ifrån Tyskland



Brent (gröna smurfen från New Zeeland), Ida och David



Den här bilden tog Ida på mig med sin mobil när vi satt en kväll och drack vin på dt hostel vi bodde på förut. Vi hade en riktigt rolig kväll - pratade, skrattade och ringde till folk i Sverige! Hahaa minnesvärd kväll!




Ha en trevlig fredagskväll!
xxx

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: